tonfiskbiffar - recept

Ni var några som ville ha receptet på tonfiskbiffarna så här kommer det. Jag ska inte ta cred för det eftersom det är ett recept jag har hittat på nätet. Minns inte var bara.
Du behöver:
• 1 burk tonfisk i vatten
• 1 ägg
• riven lök
• riven morot
• dijonsenap
• salt, peppar, chilipeppar
• (skivade oliver) om man känner för det
Blanda ihop allt. Krama sedan ur vätskan och forma biffar. Stek 3-5 minuter på varje sida.

Jag hade oliver i första gången jag gjorde det men jag gillade inte det SÅ mycket. Sen får ni höfta lite med receptet. Det är inte så noga. Detta räcker till cirka 1-2 portioner. Innehåller cirka 300 kalorier.  Jag brukar äta det med wokade grönsaker och dressing gjord på minifraiche. Jättenyttigt och gott. Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Hanna Westman

sv_ tack så mycket fina du! nemas problemas! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback