shoppingguide i paris

Eftersom jag själv tyckte att det var riktigt svårt att hitta bra shopping i Paris så tänkte jag sammanställa de gator som vi hittade och som jag tyckte var bra! Lite sent, men bättre sent än aldrig.

Rue Vielle de temple: En lång gata med många små och lite unika butiker. Inte det billigaste men absolut trevligt.

Rue Saint Denis: Här är inte så mycket förutom en STOR vintage butik med riktigt mycket grejer. Massa levisshorts i tusen olika färger och militärjackor bla.

Rue Pierre lescot:
Rue Etienne marcel: Bla en bra skobutik med massa boots där dem bla har Ash.
Rue Tiquetonne: Här är en ännu större vintagebutik med ALLT ni kan tänka er.
Dessa tre gator ligger precis vid varandra och där hittar ni lite bra butiker.

Lafayette: Ett superstort varuhus. Dock inte riktigt något billigt. En våning med typ bara märkesväskor, en våning med skor, sen en våning med designer och en våning med mindre märken i prisklass med Acne typ.

Place du marche st-honore: Här hittar ni Marc Jacobs butikerna och runt hörnet ligget bla en Ashbutik.

Rue de francs bourgeois: Denna gatan blev vi tipsade om. En mysig gata med massa små butiker med bla franska märken.

Fleamarket - Les Puces de Saint-Ouen: BÄSTA av allt haha. Nej men en suuuuperstor marknad med ALLT möjligt. Allt från vanliga stånd till små mysiga gränder med pärlor och gamla unika grejer. Ligger vid metrostationen Porte de Clignancourt. Absolut värt ett besök. Tror bara där är öppet på helgerna dock.

Kommentarer
Postat av: diddii

hahah vafan jag var ju tvungen? jag dog ju i söndags? hahah


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback