rockyroad cupcakes - recept

Receptet på Rockyroad cupcakesen kommer här. Jag har hittat receptet här och den första bilden är lånad därifrån. Men jag gjorde det utan pecannötter, för jag hittade inga. Men det blev lika gott ändå!

- 3 ägg
- 2 dl socker
- 1 tsk vaniljsocker
- 50 g smör
- 1 dl gräddfil
- 2 tsk bakpulver
- 3½ dl vetemjöl
- 3 msk kakao
- 100 g mörk choklad 70%
- 12 dumle
- 60 g snickers
- mini marshmallows

Vispa ägg, strö och vaniljsocker riktigt vitt och poröst. Smält smöret och blanda det med gräddfilen, rör ner i äggblandningen. Blanda alla torra ingredienser tillsammans och vänd ner det i smeten, vänd till sist ner din smälta choklad.
Klicka ut smeten i formar och tryck i dumle, snickers och marshmallows i dina cupcakes, lägg en klick smet över. Fyll ungefär upp till 2/3 av formarna. Grädda i 175 grader i 15 minuter, låt svalna.

Choklad cream cheese frosting
- 150 g philadelphia
- 25 g smör
- 3/4 dl kakao
- 2 ½ dl florsocker
- pecannötter

Låt smör och philadelphiaosten bli rumstempurerad, vispa ihop med kakao och florsocker. Bred din glasyr på dina cupcakes och toppa med pecannötter marshmallows och dumle/snickers.

Kommentarer
Postat av: Sanne

Åh jeg dør!!!!! Det ser SÅÅÅÅ lækkert ud! Hader min no-carbs-diet :/

Postat av: anna

Tack för receptet! Dom ska jag testa! :))

2012-04-11 @ 19:19:08
URL: http://annaandr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback