loppisguide

Här kommer min lilla guide till bra loppisar i Helsingborg. Sen kanske det finns fler men dessa jag har skrivit om är dem jag brukar åka till och som jag kan rekommendera. De tre första + auktionsverket ligger inte centralt så det är bra att ha tillgång till bil.
Sen nedan följer lite bilder på saker jag har köpt och inredning i butiken på söder.


Framtid: Detta är nog min favorit. En riktigt stor loppis med allt från A till Ö. Jättemycket möbler i olika skick, kläder, porslin, böcker och köksprylar. Ja allt. Och allt är uppdelat för sig i olika rum och hus typ. Det bästa är att komma tidigt så man kan få tag i de bästa sakerna. Mycket av sakerna är riktigt billiga från början, men det går att pruta ibland. Öppettider: Mån & tors 10-16 samt sista sön i varje månad 11-14 (ej jun & dec). Var:Grustagsgatan 2, Väla södra.


Pingskyrkans second hand: Lite i samma stil som Framtid och priserna är ganska lika. Här finns allt i samma lokal dock men sakerna är också uppdelade. Inte lika stort som Framtid men denna är också bra. Denna ligger nästan brevid Framtid så ett tips är att åka dit en måndag och ta båda på samma gång. Öppet: Mån & lör 11-14.Var: Makadamgatan 1, Väla södra.


Erikshjälpen: En ny second hand som öppnade för inte så längesen. Samma stuk som Pingstkyrkans second hand ungefär. Allt i samma lokal men vissa saker är dyrare. Jag kan tycka att där är lite överpriser ibland på bla glas och porslin. Öppet: Ons 12-18 & lör 10-14. Var: Måndagsgatan 6, Adolfsberg/Västergård.


Bakluckeloppisen: Som ni kan läsa på namnet så är det en loppis där man åker dit med sin bil och säljer och en plats kostar cirka 120 kronor. Jättemysig loppis! Men eftersom det är utomhus så är där såklart mest folk som säljer när det är bra väder. Man kan hitta allt möjligt men inte så mycket möbler eftersom folk oftast har begränsat med plats i bilen. Öppet: Sön (fram til sep ca) 11-15. 9 för dem som vill sälja. Man måste vara där supertidigt för att få plats i sommar. Folk börjar köa redan vid halv åtta. Var: Bryggaregatan på Söder, Helsingborg. Mitt emot brandstationen.


Pingskyrkans second hand 2: Samma som Pingskyrkan ovan men här har dem begränsat urvalet till kläder, skor och lite smått och gott. Superfin butik men fin inredning. Och denna ligger lite mer centralt. Öppet: Tis-lör 11-15. Tors 11-18. Var: På söder i Helsingborg, mitt emot grönsakstorget på samma sida som Oj.


Helsingborgs auktionsverk: Detta är då en auktion men man kan få riktigt fina saker till bra priser ändå. Söndagar är det auktion (inte säker på att det är varje söndag). Sen kan man åka dit och kolla på sakerna några dagar innan. Man kan åka dit och vara med på budgivningen eller så kan man ha telefonbud, så när det du är intresserad av är aktuellt ringer dem upp dig och du kan buda på telefon. Sen kommer det dock extra avgifter när du har köpt något såsom slagavgift och typ 20% extra för provision. Var: Makadamgatan 11. Läs mer på deras sida om kommande auktioner och visningar - www.hav.se

Sen ligger där två second hand butiker på Södra Storgatan i stan. Där kan ni hitta kläder, skor, väskor och dylikt. Jag brukar inte vara där så kan inte svara på hur deras utbud ser ut och vad priserna ligger på.


Kommentarer
Postat av: Cicci

Bästa inlägget ever!!:D Mycket uppskattat. I sommar är de jag & syster som ska fynda!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback